
Increase Organic Traffic
It is time to optimize your site and execute quality link building
Content Marketing is the business process for creating and distributing relevant and valuable content to attract, acquire and engage a clearly defined target audience with the objective of driving profitable customer action.
Services
Content Marketing is the business process for creating and distributing relevant and valuable content to attract, acquire and engage a clearly defined target audience with the objective of driving profitable customer action.
Services
You get the most out of your Content Marketing by building up a repeatable process for the creation and promotion of your content. Defining your content strategy always have your business goals and your customer needs in mind. We love to assist with your content strategy.
Fundamental for all Content Marketing Actions is a Content Strategy. You can consider it as a method of identifying all content requirements: creating consistently structured content, managing that content in source and assembling content on demand to meet your customers need. Find out more about content strategy in our blog.
Operative Content Marketing combines three different dimensions: goals, formats and channels.
It is time to optimize your site and execute quality link building
It is time to make your brand more visible and get your brand mentioned
It is time to optimize your on-site content, coupled with paid promotions
Your customers seek you out with information that might be: relevant, helpful, educational, compelling, engaging and entertaining. Some like to read, some prefer watching videos or like to play, others enjoy being part of an event. That is why we talk about a multi-channel customer experience.
Learn about Content FormatsWe distinguish between Owned Media, Earned Media and Paid Media to promote your content. Most of the time we like to combine these different types of media or content channels.
Learn about Content PromotionWe consider Inbound Marketing as the very sales-oriented form of Content Marketing. Therefore, the tools of Content Marketing are combined with specific efforts for customer acquisition and customer loyalty, supported by Marketing Automation.
Learn about Inbound MarketingWhen we produce and promote content, we want to be as visible as possible on the Internet. In addition, we want to direct users via search engines to your media. Search Marketing (SEM) includes SEO and SEA.
Learn about Search MarketingTertianum ist der Schweizer Marktleader im Bereich Leben und Wohnen im Alter. PRtools ist für das Content Marketing und Redesign der Produkt- und Unternehmensseiten im Rahmen einer neuen Markenstrategie verantwortlich. Bisherige Markenauftritte werden zusammengeführt und Webinhalte vereinheitlicht. Zur SEO unterhält das PRtools Team einen Blog und neue Themenseiten. Zudem wird der Traffic mit SEA erhöht.
PRtools konzipiert und realisiert eine mehrsprachige Online Marketing-Kampagne für die Tertianum Management AG sowie für einzelne Residenzen und Wohn- und Pflegezentren.
PRtools konzipiert und realisiert für die Verkehrsbetriebe Luzern eine Online Marketing Kampagne. Mit Google AdWords-Anzeigen und einer neu entwickelten Landingpage wird die FAIRTIQ-App promotet.
PRtools konzipiert und realisiert den Blog für die Website der Tertianum Management AG. Damit wird insbesondere eine bessere Rangierung in den Ergebnissen der Suchmaschinen angestrebt.
Azurito entwickelt smarte Apps für Blaulichtorganisationen. 2017 brachte das Startup eine neue Smartphone App für Feuerwehren und andere Organisationen auf den Markt. In diesem Zusammenhang wurde PRtools mit der Erstellung einer Landingpage beauftragt.
Das Transportunternehmen Weber-Vonesch wünscht sich einen neuen Online Auftritt mit Zügelshop. PRtools gestaltet und programmiert für das Zuger Familienunternehmen eine moderne und benutzerfreundliche Website.
PRtools konzipiert und realisiert eine Online Marketing Kampagne für das Fit-Center der Tertianum Parkresidenz Meilen. Mit Google AdWords-Anzeigen werden die vielfältigen Angebote des Fit-Centers beworben.
Die Azurito AG entwickelt smarte Applikationen - vor allem für Blaulichtorganisationen. PRtools unterstützt das Startup bei sämtlichen Inbound Marketing Massnahmen für die Software FIReTAB.
Mit Online-Marketing-Aktivitäten sollen die Präventionsbotschaften der Water-Safety-Kampagne einem grösseren Publikum zugänglich gemacht werden. Anzeigengruppen-spezifische Textanzeigen, animierte Display-Anzeigen oder auch Facebook-Anzeigen generieren grosse Aufmerksamkeit.
Relaunch des kompletten Webauftrittes inklusive Unterseiten von rund 75 Standorten in der ganzen Schweiz. PRtools erstellt einen Administrationsbereich für Webmaster, der keine Vorkenntnisse im Bereich Content Management verlangt.
Das Seedamm Plaza beauftragt PRtools damit, die Bekanntheit des Hotels über Facebook und YouTube erhöhen. Auf diese Weise soll die Beziehung zu Kunden, Gästen und Mitarbeitern über Social Media gepflegt werden können.
PRtools erhält den Auftrag, die Verhaltensregeln im Bus zu kommunizieren. Als primäres Medium wird der Traffic Media Screen eingesetzt. Ebenfalls genutzte Medien sind die Website, ein Facebook-Auftritt und TV-Spots.
Want to get the most out of your PR events? Then make your landing page the centre of event communication!
Read postWhere is the first place your customers look for products and services? Online. What company do they choose when they need something? The one with the most expertise. Your own professional blog can be especially convincing in this regard and is excellent for content marketing.
Read postYou’ve put the effort into starting an AdWords campaign, invested a lot in creative text advertisements and banners, but your website has hardly any more viewers than before? You really wanted to use the campaign to stimulate sales of your newest product in your online shop, but it just isn’t working? Find out more now about how to make your next AdWords campaign a success.
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