Public Relations

Public relations is a strategic communication process that builds win-win-relationships between organizations and their stakeholders. It is also a practice of creating, promoting or maintaining a good image and goodwill among them.
Services

Public Relations

Public relations is a strategic communication process that builds win-win-relationships between organizations and their stakeholders. It is also a practice of creating, promoting or maintaining a good image and goodwill among them.
Services

Whether you’re a start-up, an established company or a nonprofit organization, we can help you to reach your business and communication goals. From the heavy lifting of initial positioning and messaging to perfect PR program execution, PRtools has a track record of success. Order our case studies here.

What we do for Public Relations

Sharing

Sharing your values, stories, facts and figures with your stakeholders for the success of your organization’s aims. These may include customer, partner, employee or government relations

PRtools PR-Aktionen: Analysieren

Analyzing

Anticipating and analyzing opinions, attitudes and issues that might impact the operations and plans of your organization

PRtools-PR-Aktionen: Kreieren

Realizing

Planning and implementing your organization’s efforts to influence or change your stakeholder’s behavior, attitude or policy

PRtools PR-Aktionen: Kombinieren

Combining

Combining new and conventional PR tactics in a multi-channel approach to reach your audience best

This is what we do

PR Services

Online PR & Social Media

Search Engines bring together people and companies, but also social media is an important part of the current world, where newspapers have become online in blogs and websites. Thinking of all chances you get from own digital brand properties it makes it very clear that Online PR is important for your success.

Learn about Online PR & Social Media

Traditional PR

The conventional PR refers to conventional media outlets; that includes: TV, Radio, Newspapers, and Magazines. We also consider Corporate Print Products and PR Events as instruments of traditional Public Relations. They all still matter and they go along with Online PR.

Learn about Traditional PR

PR Campaigns

A public relations campaign is a series of activities that is well planned in advance and relate to a specific goal. We will define the message that will help achieve your objective and communicate that message to the appropriate audience by using online and offline channels and live experience.

Learn about PR Campaigns

Employer Branding

From attraction through engagement, we help you to connect employees and potential employees to your career opportunities, culture, and business goals. We do this through employer branding, recruitment marketing, internal communications and Online PR.

Learn about Employer Branding

Projects

Project title

Water-Safety-Kampagne

Learn more

NPO

PRtools hat den Lead für die dreijährige nationale Multi-Channel-Kampagne zur Prävention von Ertrinkungsunfällen bei Kindern. Die Water-Safety-Kampagne generiert grosse Aufmerksamkeit für das Thema.

Employer Branding Schindler Lernende

Learn more

Mobilität

PRtools wird damit beauftragt, die Schindler Berufsbildung und ihr attraktives Lehrstellen-Angebot vorzustellen. Bestehende Kommunikationsplattformen werden mit neuen digitalen Elementen ergänzen.

Technopark Talk Plus

Learn more

Startup

Der Technopark Luzern beauftragt PRtools mit der PR seines Jahres-Events "Technopark Talk Plus". Von der Event-Page über Referenten-Videos und Medienarbeit stammen alle Massnahmen aus einer Hand.

Employer Branding Karriere bei Schindler: Konzeption und Durchführung einer mehrmonatigen Employer Branding Offensive mit redaktionellen und planerischen Arbeiten inklusive Medienarbeit

Karriere bei Schindler

Learn more

Mobilität

Die Schindler Schweiz AG beauftragt PRtools mit der Konzeption und Durchführung einer mehrmonatigen «Employer Branding Offensive». Die Aktion beinhaltet redaktionelle und planerische Arbeiten und viel Medienarbeit.

REAL-Grüngut-Kampagne

Learn more

Recycling

PRtools setzt die regionale Multi-Channel-Kampagne von REAL Luzern um. Mit gezielten PR Massnahmen wird die Bevölkerung für das Thema «Fremdstoffe im Grüngut» sensibilisiert.

Graphax Succes Stories

Learn more

Technologie

PRtools wird mit der Konzeption und Realisation mehrerer PR-Texte beauftragt. Diese werden online und offline zur Gewinnung von neuen Kunden eingesetzt.

Water-Safety-Kampagne Facebook-Page

Learn more

NPO

Im Rahmen der dreijährigen Water-Safety-Kampagne hat PRtools einen Social Media Auftritt für Facebook aufgebaut. Dieser ist eine beliebte Plattform und bietet wichtige Informationen wie auch Impressionen zur Kampagne.

Water-Safety-Run

Learn more

NPO

Im Rahmen der Multi-Channel-Kampagne Water-Safety organisiert PRtools eine dreimonatige Promotionstour durch Schweizer Badis. Ziel ist die Prävention von Ertrinkungsunfällen bei Kindern.

Startevent Water-Safety

Learn more

NPO

Zum Start der dreijährigen nationalen Water-Safety-Kampagne organisiert PRtools einen Startevent. Die Kampagne hat die Prävention von Kindern vor Ertrinkungsunfällen zum Ziel.

Interaktiver Web Content: WSC

Learn more

NPO

Der Wasser-Sicherheits-Check WSC soll im Rahmen der Water-Safety-Kampagne bei Eltern und Betreuungspersonen bekannt gemacht werden. Dieser Wassersicherheitscheck testet die Selbstrettungskompetenz eines Kindes im Wasser.

PR Kampagne Chocodromo

Learn more

FMCG

Aeschbach Chocolatier verlegt seinen Firmenhauptsitz in den Kanton Luzern und nutzt den Neubau am neuen Standort, um sein Angebot mit neuen Geschäftsbereichen insbesondere im Eventbereich zu erweitern. Diese neuen Entwicklungen werden im Rahmen einer PR-Kampagne kommuniziert.

Employer Branding Film

Learn more

Hospitality

Das Seedamm Plaza gewinnt den ESPRIX Swiss Award for Excellence 2010. Im Hinblick auf die Preisverleihung realisiert PRtools den Animationsfilm «Gut drauf» zur Unternehmenskultur des innovativen Betriebs.

PRtools: Seit 2005 im Technopark Luzern zu finden.

Technopark Luzern Geschäftsbericht

Learn more

Startup

PRtools übernimmt die Konzeption, Gestaltung, Redaktion, Realisation und Projektleitung des Geschäftsberichts. Der Geschäftsbericht bietet eine Übersicht zum Geschäftsverlauf des Technopark Luzern und ist ein Imageträger für das Unternehmen.

Traditionelle PR Auftritt Sunneziel: Betonsäule mit dem Sunneziel Schriftzug und der dazugehörigen Sonne. PRtools erstellt zum Neubau des Seniorenzentrums eine neue Webseite. Die Webeite wird nach dme CD/CI des Seniorenzentrums Meggen erstellt. Die PRtools GmbH stehen dem Kunden von der Planunung, Konzeption, Design bis zur Schulung zur Seite.

Auftritt Sunneziel

Learn more

Hospitality

Das Unternehmen realisierte einen Neubau. Dazu gehört ein neues Wohnhaus und eine neue Residenz. PRtools wird mit der Entwicklung eines neuen Corporate Designs, verschiedener Kommunikationsmittel und einer neuen Website beauftragt.

Firmenauftritt Arisco

Learn more

Versicherung

Corporate Design für die neue ARISCO Holding AG mit den Divisionen ARISCO Vorsorge AG, ARISCO Versicherungen AG und ARISCO Dienstleistungen AG. ARISCO ist aus einer Firmenfusion entstanden.

Schindler YouTube

Learn more

Mobilität

PRtools erstellt für Schindler einen neuen YouTube-Kanal. Der Kanal erscheint dreisprachig und vermittelt ein übersichtliches sowie attraktives Bild des Unternehmens.

Read and learn

Blog

positives-image-dank-medienarbeit

Positive images with the help of media work

Despite an increase in digitalisation, media work is still highly valued within company communication. It’s what defines how a company is perceived - by employees, customers, and competitors. Daniela Obrecht, Owner and CEO of PRtools, explains what media work requires these days and why the perspective of an agency is helpful in the video interview below.

Read post

Contact us

5

Thank you, your message was sent.

We will be in touch with you soon!