Traditional PR

The conventional PR refers to conventional media outlets; that includes: TV, Radio, Newspapers, and Magazines. We also consider Corporate Print Products and PR Events as instruments of traditional Public Relations. They all still matter and they go along with Online PR.

Traditional PR

The conventional PR refers to conventional media outlets; that includes: TV, Radio, Newspapers, and Magazines. We also consider Corporate Print Products and PR Events as instruments of traditional Public Relations. They all still matter and they go along with Online PR.

Much has changed with the digitization. Information is available on the Internet at any time. Everyone can build their own media today. Not only journalists, but also bloggers spread information. Nevertheless, there are reasons to follow traditional PR paths. What effort is worthwhile? Which target audience is on print or live? We are happy to help.

Print is no longer alone, but also not out

With the conception and design of business reports, brochures, posters, advertisements and give-aways, we also bring your message to the target audience on the print path. Convince your customers with high-quality products. As PR editors, we also process complex topics on easily readable articles and we find the interesting stories in your company.

Media work is one of our core competencies

We tell you what topics are interesting for journalists and help you in critical situations. We create media lists, media packs and media announcements and organize media events. We maintain contact with journalists and track interviews and reports for you. We would be happy to organize a media-training course with you. In the area of crisis communication, we have a long-term experience.

Event PR - there is nothing more exciting than a good live experience

Liven up people with a PR event. With unique experiences, you will be in the best memories. In order to make your event a success, we attach great importance to an exact planning. These include: keen sense for the concept, nerve strength in the control of suitable service providers, fingertip feeling for the gaster bar, experience with media work and passion for event films.

What we did

Our projects

Technopark Talk Plus

Learn more

Startup

Der Technopark Luzern beauftragt PRtools mit der PR seines Jahres-Events "Technopark Talk Plus". Von der Event-Page über Referenten-Videos und Medienarbeit stammen alle Massnahmen aus einer Hand.

Graphax Succes Stories

Learn more

Technologie

PRtools wird mit der Konzeption und Realisation mehrerer PR-Texte beauftragt. Diese werden online und offline zur Gewinnung von neuen Kunden eingesetzt.

Water-Safety-Run

Learn more

NPO

Im Rahmen der Multi-Channel-Kampagne Water-Safety organisiert PRtools eine dreimonatige Promotionstour durch Schweizer Badis. Ziel ist die Prävention von Ertrinkungsunfällen bei Kindern.

Startevent Water-Safety

Learn more

NPO

Zum Start der dreijährigen nationalen Water-Safety-Kampagne organisiert PRtools einen Startevent. Die Kampagne hat die Prävention von Kindern vor Ertrinkungsunfällen zum Ziel.

PRtools: Seit 2005 im Technopark Luzern zu finden.

Technopark Luzern Geschäftsbericht

Learn more

Startup

PRtools übernimmt die Konzeption, Gestaltung, Redaktion, Realisation und Projektleitung des Geschäftsberichts. Der Geschäftsbericht bietet eine Übersicht zum Geschäftsverlauf des Technopark Luzern und ist ein Imageträger für das Unternehmen.

Traditionelle PR Auftritt Sunneziel: Betonsäule mit dem Sunneziel Schriftzug und der dazugehörigen Sonne. PRtools erstellt zum Neubau des Seniorenzentrums eine neue Webseite. Die Webeite wird nach dme CD/CI des Seniorenzentrums Meggen erstellt. Die PRtools GmbH stehen dem Kunden von der Planunung, Konzeption, Design bis zur Schulung zur Seite.

Auftritt Sunneziel

Learn more

Hospitality

Das Unternehmen realisierte einen Neubau. Dazu gehört ein neues Wohnhaus und eine neue Residenz. PRtools wird mit der Entwicklung eines neuen Corporate Designs, verschiedener Kommunikationsmittel und einer neuen Website beauftragt.

Firmenauftritt Arisco

Learn more

Versicherung

Corporate Design für die neue ARISCO Holding AG mit den Divisionen ARISCO Vorsorge AG, ARISCO Versicherungen AG und ARISCO Dienstleistungen AG. ARISCO ist aus einer Firmenfusion entstanden.

Something to read and learn

Blog

positives-image-dank-medienarbeit

Positive images with the help of media work

Despite an increase in digitalisation, media work is still highly valued within company communication. It’s what defines how a company is perceived - by employees, customers, and competitors. Daniela Obrecht, Owner and CEO of PRtools, explains what media work requires these days and why the perspective of an agency is helpful in the video interview below.

Read post